Noutati|

Cum să vă gestionați timpul eficient?

Cu toții știm cât de importantă este gestionarea timpului în mod eficient și despre efectele ei benefice. Suntem în secolul vitezei unde 24 de ore pe zi parcă nu e de ajuns. Ne grăbim și ne grăbim ca niște hamsteri ce se învârt la nesfârșit în propria lor rotiță, fără a ajunge la un scop bine definit. Prin urmare, o să vă prezint câteva metode fundamentale de planificare a timpului pe care experții din domeniul neuroștiinței le aprobă.

  • Prima și cea mai importantă dintre metode este deținerea unei agende zilnice pentru a ține evidența planurilor de zi cu zi. Sună cliseic, dar o agendă vă poate ajuta să combateți multe probleme și să scutiți timp ce poate fi necesar pentru odihnă sau alte activități.
  • A doua metodă este reprezentată de liste. Cât mai multe liste, împărțite pe categorii, spre exemplu lista de cumpărături, de lucruri de făcut pentru muncă sau de învățat pentru diferite examene. Vizual, listele vă ajută să captați imaginea de ansamblu a tuturor activităților voastre cotidiene și vă ajută să aveți un stil de viață structurat.
  • O metodă eficientă de organizare este reprezentată de „Tehnica Pomodoro” ce constă în câteva sesiuni de lucru pe o durată medie de 25 de minute, apoi efectuându-se o pauză de câte 5 minute. Bineînțeles că timpul se poate schimba, în funcție de capacitatea de asimilare a informației și de dificultatea sarcinii pentru care aplicați această metodă.

Un alt sfat este legat de spațiul unde lucrați. Acesta să fie ordonat și astfel economisiți timp și resurse. Un spațiu ordonat este cheia pentru a vă gestiona eficient resursele și timpul.

Fiecare om are 24 de ore pe zi pentru a se face remarcat. Important este cum îl gestionați. Nu uitați, planificarea minutelor de viață vă poate scuti de evenimente negative, conferind timp pentru a trăi cu adevărat experiențe noi, legături noi și emoții noi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Close Search Window